Renault Clio jest modelem ultrakompaktowego samochodu małolitrażowego tzw. segmentu B. Produkowany od 1990 roku, obecnie doczekał się swojej czwartej generacji. Jego nazwa pochodzi od Klio, greckiej, mitologicznej muzy historii. Zastąpił Renault 5 i jest pierwszym modelem, w którym zrezygnowano z nazywania aut symbolami liczbowymi. Od początku swojej produkcji Clio znalazło w sumie 11 milionów nabywców, co czyni go jednym z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie.
Stylistyka tego modelu być może nie powala na kolana ale jest zgrabna i może się podobać. Mamy tu do wyboru trzy lub pięciodrzwiowe nadwozie typu hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi. W 2009 roku samochód przeszedł nieznaczny face-lifting, zmieniono wtedy przednie reflektory oraz wloty powietrza. Z pewnością nie można powiedzieć, że wnętrze auta jest nudne jak ma to miejsce w przypadku pojazdów koncernu Volkswagen. Jednak do ekstrawagancji i wodotrysków dużo mu brakuje. Dużym plusem jest ergonomiczne rozłożenie wszystkich przyrządów a także zadbano o czytelność wszystkich zegarów, przycisków i przełączników. Do największych minusów należy pozycja kierowcy. Siedzi on wysoko a wyżsi kierowcy będą narzekać na brak możliwości należytego odsunięcia fotela oraz ograniczoną regulację kierownicy. Również podróżni siedzący na tylnej kanapie nie będą zachwyceni ogromem miejsca jaki dla nich przygotowano. Natomiast bagażnik Clio jest pojemny a do tego posiada niski próg załadunku oraz regularne kształty.
Problematyczny może okazać się natomiast układ kierowniczy. Wielu będzie miało powody do narzekania na niewłaściwy dobór siły wspomagania. Zupełnie odwrotnie zachowuje się zawieszenie. Jest ono perfekcyjnie zestrojone, samochód pewnie i przewidywalnie zachowuje się w zakrętach, jak również doskonale tłumi nierówności nawierzchni. Cena najmniejszego modelu z oferty Renault jest kusząca. Być może standardowe wyposażenie powinno być nieco bogatsze ale i tak nie jest źle, gdyż w najtańszej wersji dostaniemy cztery poduszki powietrzne, komputer pokładowy czy centralny zamek. By cieszyć się z klimatyzacji, radia CD oraz elektrycznych szyb będziemy musieli niestety dopłacić. W najnowszej, czwartej wersji mamy do wyboru pięć silników benzynowych oraz trzy silniki diesla.