Laguna2_2003Laguna to następca niezbyt udanego bo dość awaryjnego Renault 21. Wchodzi do produkcji w 1993 roku jako auto segmentu D czyli klasy średniej. Jego cechą charakterystyczną jest to, że nigdy nie był produkowany w wersji czterodzwiowego sedana, od początku jest to hatchback lub kombi.

Aktualnie produkowana jest trzecia wersja Laguny, choć dwójka jest nadal często poszukiwana. Dzieje się tak za sprawą tego, że model wprowadzony do produkcji w 2001 roku nadal może podobać się zarówno pod względem bardzo atrakcyjnej na dzisiejsze czasy sylwetki, jak i ciągle nowoczesnego wnętrza. Dużym argumentem jest także cena. Za tak wygodny i doskonale wyposażony samochód konkurencji, np. Audi czy Mercedesa musielibyśmy zapłacić dwa lub trzy razy tyle. Ciężko znaleźć kiepsko wyposażoną Lagunę, gdyż niemal każdy egzemplarz ma sześć poduszek powietrznych, elektryczne szyby i lusterka, wielofunkcyjną kierownicę oraz kartę, która zastępuje tradycyjny kluczyk. Wiele wersji było także wyposażonych w elektroniczną klimatyzację, lampy ksenonowe oraz tempomat. Do tego dochodzą rolety przeciwsłonecznie z tyłu, schowek na okulary na podsufitce z lewej strony a także podłokietnik z pojemnym schowkiem wyposażonym w dodatkowe gniazdo 12V. Niestety znaczna ilość elektronicznych gadżetów sprawia, że jest to model zupełnie nie dopracowany pod względem awaryjności.

Inaczej prezentuje się najnowsza Laguna. Położono tu głównie nacisk na poprawę jakości materiałów wykończeniowych. Te wzięto z najwyższej półki, poszczególne elementy są idealnie spasowane miłe w dotyku i bardzo dobrze się prezentują. Kokpit sprawia wrażenie nowoczesności i komfortu. Na uwagę zasługują wygodne fotele i tylna kanapa, tym samochodem chce się pokonywać nawet te najdłuższe odległości. W bagażniku jest wystarczająco dużo miejsca, on są ma regularne kształty a pod jego podłoga znajdziemy pełnowymiarowe koło zapasowe. Co ciekawe i nietypowe dla aut z rodziny Renault zawieszenie jest sztywne, a co za tym idzie skuteczność tłumienia nierówności nawierzchni nie jest najlepsza. Wadę tą rekompensować może bardzo dobre trzymanie się auta w zakrętach, szczególnie jeśli nasz egzemplarz wyposażony jest w cztery koła skrętne. Za ich sprawą również parkowanie jest łatwiejsze.Renault_Laguna_III_Phase_I_rear

Model z podstawowym wyposażeniem możemy nabyć za przyzwoite pieniądze, należy do nich sześć poduszek powietrznych, klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka jak również pół skórzana tapicerka oraz kierownica obszyta skórą. Inżynierowie Renault skupili się na wyeliminowaniu większości usterek trapiących poprzednika, dlatego obecnie Lagunę można nazwać samochodem solidnym, komfortowym i oszczędnym.