Renault Megane to następca Renault_Megane_III_RSbardzo chwalonego i trwałego modelu Renault 19. Należy do segmentu C czyli niższej klasy średniej. Jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych aut tego francuskiego koncernu.

Został wprowadzony do produkcji w 1995 roku i od tego czasu sprzedał się w liczbie około 6 milionów egzemplarzy. Od początku produkcji Megane doczekał się trzech generacji, najnowszą wprowadzono do produkcji w 2008 roku. Produkowany jest tylko w wersji hatchback trzy i pięciodrzwiowej, kombi oraz kabiolet. Sedan to zupełnie inny model noszący nazwę Fluence.

Trzeci z kolei model Megane to chyba najbardziej oryginalna sylwetka pośród całej oferty Renault. Zachwyca zarówno ciekawą bryłą nadwozia jak i futurystycznymi detalami, które podkreślają jej wyjątkowy design. To samo dotyczy wnętrza pojazdu, można się tu jedynie przyczepić do małych, niewygodnych przycisków na konsoli środkowej. Surowce, które posłużyły do wykończenia wnętrza cechuje wysoka jakość a wszystko jest idealnie spasowane. Widoczność zza kierownicy jest nieco ograniczona ze względu na specyficzną sylwetkę. W roku 2012 Megane przeszedł face-lifting, który polegał m.in. na dołożeniu lamp do jazdy dziennej typu LED, czarnych wykończeń zderzaków oraz srebrnych listw, zmieniono wzory felg aluminiowych a we wnętrzu pojawiła się nowa tapicerka w tym alkantara oraz dwukolorowe skóry, pojawiły się dwa nowe kolory lakieru a także odświeżono gamę silnikową. Od tej pory są one wyposażone w system START-STOP i układ odzyskujący energię podczas hamowania czy zwalniania. Parkowanie ułatwia kamera cofania. Z kolei kamera umieszczona z przodu przy wewnętrznym lusterku automatycznie wyłączy światła długie jeśli z naprzeciwka będzie nadjeżdżał pojazd a także poinformuje o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, nosi ona nazwę Visio System. Hill Start Assist z kolei pomaga podczas ruszania na wzniesieniu. A klimatyzacja elektroniczna posiada czujnik zanieczyszczenia powietrza.

Renault_Mégane_III_CoupéZawieszenie spisuje się perfekcyjnie na polskich dziurawych drogach, bardzo dobrze tłumi nierówności co przekłada się na znaczny komfort podróżowania, a zakręty można pokonywać bez obaw.

Jak przystało na samochód marki Renault jego ceny nie są wysokie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę gamę wyposażenia. Nawet najtańsza, podstawowa wersja posiada sześć airbagów, manualną klimatyzację czy elektryczne szyby przednie oraz lusterka.